Menu

Cart
Bartucz Mariann

Bartucz Mariann

Marketing Specialista

Webhely URL::

Miért érdemes táplálék-kiegészítőket használnunk?

Manapság egyre több sportoló használ különféle táplálék-kiegészítőket, amely egyesek szerint egy újabb hóbort, mások szerint azonban fontos pillére a megfelelő teljesítmény és a gyors regenerálódás elérésének.

Mi is az igazság?

Manapság a piacon számtalan-féle táplálék-kiegészítő érhető el a sportolók számára, a bőség zavarában nem is olyan könnyű a választás. Sőt, ha választottunk sem biztos az, hogy az adott termék azokat az összetevőket tartalmazza, amelyek a célod elérését segítik.

Nyilvánvalóan, ahhoz, hogy megfelelő teljesítményt érhessünk el egy adott sportágban, meghatározó szerepe van a genetikai állományunknak, vagyis az öröklött tulajdonságoknak.

Ezek mind fizikálisan, mind pedig mentálisan meghatározóak ránk nézve. Azonban, ha minden szempontból alkalmasak is vagyunk egy adott sportág űzésére, fontos az, hogy minél tovább megőrizzük képességeinket, valamint a megfelelő eszközök révén még tovább fejlesszük őket.

Bővebben...

Miért van szükségük a sportolóknak L-Karnitin-re?

 

Zsírégetés az izomtömeg fenntartásával?

A testsúly megfelelő tartományban való tartása nagyon sok sportnál fontos szempont, főleg, a közvetlen kontakttal járó sportoknál, úgy, mint a birkózás, kosárlabda, foci stb. Az egyik legjobb módszer arra, hogy a testsúlyunkat csökkentsük, az, ha zsírt égetünk. Azonban, sokszor joggal felmerül a kérdés: hogyan csökkentsünk testzsírt úgy, hogy közben fenntartjuk az izomtömegünket?

Az izomtömeg fenntartása nagyon fontos szempont minden sportolónak, hiszen nagy mértékben befolyásolja  a teljesítményt. De hogyan fogyhatsz úgy, hogy egyben ugyanolyan izmos is maradhass? Erre több módszer is létezik, például különféle diéták, azonban a legtöbb nagyon nagy odafigyelést igényel ahhoz, hogy tényleg megmaradjon a szervezetben az egészséges egyensúly. És ekkor jön képbe az L-Karnitin, amely valóban népszerű nemcsak a profi, hanem amatőr sportolók körében is.

 

Mi is az a karinitin?

Maga az karnitin egy endogen aminosav, amit a szervezet lizinből és metioninból szintetizál – ehhez a folyamathoz C-vitaminra, vasra, B6 vitaminra és niacinra is szükség van.

A karnitin-nak nagyon fontos szerepe van a celluláris anyagcserében, mivel zsírsavakat szállít a mitokondriumokba (a mitokondrium eukarióta sejtekben található, az energia előállításában és annak elraktározásában szerepet játszó sejtszervecske. ). A zsírsavak a citromsavciklusban felhasználásra kerülnek, gyakorlatilag energiává alakulnak át. Ha nagyon egyszerűen le akarjuk írni a képletet, azt mondhatjuk, hogy a karnitin segítségével a testben lévő zsír energiává alakul.

A karnitin azonban nemcsak zsírégető hatással rendelkezik, ugyanis a szervezetben lévő mérgező melléktermékek szállításában is résztvesz az anyagcserefolyamat során.  A karnitin két izomerből áll, D-karnitin és L-karintin.

Bővebben...

Miért fogyasszunk protein szeletet, ha sportolunk?

A protein egy olyan szükséges makrotápanyag, ami rengeteg folyamatot támogat a szervezetedben. Nem csupán az izomépítéshez járul hozzá, hanem a megfelelő anyagcsere folyamatokhoz, sőt, még a hormonális egyensúly fenntartásához is. Sok tápanyagban megtalálható a protein: a tojásban, húsban, halban és különféle magokban. Azonban sokaknak ezek mellé protein tartalmú étrend kiegészítőkre is szüksége van ahhoz, hogy fedezze a napi protein szükségletet – különösen igaz ez a sportolókra. Ezeket a szeleteket sokféle módon lehet hasznosítani, nézzünk erre néhány példát.

Plusz energia étkezések között

“Nasiként”, a protein szeletek segítenek megakadályozni, hogy túlegyük magunkat az étkezések között. Ezért kapható különféle ízesítéssel – például a PENCO protein bar áfonya ízesítéssel – hogy az édesszájúak is elégedettek legyenek és egyben a vércukor szint se emelkedjen aztán zuhanjon le hirtelen. Idővel ugyanis a vércukor szint hirtelen megemelkedése – amit az édességek és más cukrok elfogyasztása okoz – hízáshoz vezethet. A tested a fölösleges cukrot amit nem használ fel azonnal, zsírrá alakítja.

Bővebben...

Izotóniás és hipotóniás sportitalok – mikor melyiket használjuk?

Amikor azon gondolkozunk, hogy vajon melyik típusú sportital lehet megfelelő számunkra, egy dologgal biztosan találkozunk a kutakodásaink során, ez pedig a koncentráció. Azaz, hogy milyen típusú koncentrációval rendelkezik az adott ital?

Maga a kifejezés arra utal, hogy egy anyag egy másikhoz viszonyítva milyen fajta összetétellel rendelkezik – és sportitalok esetében az emberi vér az, amelyhez képest viszonyítunk.

Izotóniás italok

Izotóniás = a vérhez hasonló koncentráció

Az izotóniás kifejezés azt jelenti, hogy koncentrációban ezek a folydékok az emberi vérhez hasonló összetétellel rendelkeznek – azaz annyi sót, cukrot és ásványianyagot tartalmaznak, mint amennyit az egészséges emberi vérben találunk.

Fogyasztásuk gyorsan plusz energiát ad a szervezetnek, emellett tisztítják a beleket, habár nem nem olyan gyorsan, mint a hipotóniás oldatok.

Körülbelül 6-8% a szénhidrát tartalmuk, ezért 1.5-2-szer annyi szénhidrátot szállítanak, mint a legtöbb hipotóniás ital.

Bővebben...
Feliratkozás az RSS csatornára

Sportszervilág Kft.

1033 Budapest,
Miklós u.13. I/4.
+3620 946 5000
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.